Школа сприяння здоров’ю
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Цілі діяльності Центру „Здоров'я":
• Забезпечення оздоровчого режиму в школі;
• Моніторинг стану здоров'я дітей;
• Впровадження ефективних шляхів попередження та подолання відхилень у здоров'ї дітей;
• Створення валеологічно обґрунтованого освітнього середовища, що формує основні компоненти культури здоров'я;
• Забезпечення валеогічної підготовки вчителів школи, опанування ними комплексу знань про культуру здоров'я.
1.2.Центр є одним із структурних підрозділів школи.
1.3.Центр здійснює свою діяльність у тісному контакті з адміністрацією та педагогічним колективом.
1.4.Свою діяльність Центр здійснює, керуючись даним Положенням, та відповідно до запитів адміністрації, педагогів, батьків, дітей.
ІІ.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ЗМІСТ РОБОТИ ЦЕНТРУ
2.1.Центр „Здоров'я" є центром культурно-виховної, спортивної, навчальної роботи учнів. Він допомагає створити умови для виховання валеологічної культури, прищеплення морально-етичних та естетичних навичок, бережливого ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих людей.
2.2.Основні завдання Центру:
• Валеологізація змісту освіти;
• Валеологічний аналіз уроку;
• Озброєння педагогів необхідними знаннями в галузі культури здоров'я;
• Пошук здоров'язберігаючих режимів навчально-виховної роботи;
• Використання етновалеологічних традицій навчання та виховання учнів, а також в професійній діяльності вчителів.
2.3.Напрямки роботи Центру:
• Науковий ( розробка засобів і методів застосування знань про культуру здоров'я);
• Прикладний(науково-методичне забезпечення процесу навчання та виховання);
• Практичній (робота з дітьми, педагогами, керівниками та колективами закладів
освіти).
2.4.Основні види діяльності Центру:
2.4.1 Діагностична :
• Моніторинг фізичного стану , гармонійного розвитку дітей;
• Діагностика готовності вступу дітей до школи;
• Діагностика стану адаптації попередження психосоматичної дезадаптації;
• Моніторинг причин, що впливають на погіршення стану здоров'я;
• Розробка „Паспорту здоров'я".
2.4.2.Розвиваюча:
• Організація та проведення семінарів, науково-практичних конференцій, „круглих столів" та інших форм науково-методичної роботи з проблеми культури здоров'я;
• Надання допомоги педагогічному колективу в організації особистісно-орієнтованого навчально-виховного процесу;
• Розробка програм індивідуальної роботи з дітьми;
• Розробка санітарно-гігієнічного режиму закладу.
2.4.3.Профілактична та корекційна діяльність:
• Участь у прийомі дітей до 1-х класів ( діагностика з метою раннього вияву можливих відхилень в стані здоров'я);
• Розробка циклу лекцій для дітей, вчителів, батьків;
• Індивідуальні та групові консультації.
2.4.4.Консультативнадіяльність:
• Розробка циклу лекцій для дітей, батьків, вчителів;
• Індивідуальні та групові консультації для дітей, вчителів, батьків:
• Участь у засіданнях педагогічної ради, методичних об'єднаннях, загальношкільних і класних батьківських зборів;
• Комплектування бібліотечки „Культура здоров'я".
Ш.СТРУКТУРА ЦЕНТРУ
3.1.Керівництво Центром здійснюється директором школи.
3.2.У структурі Центру працюють: заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, педагог-організатор, вчитель біології, ОБЖ, медичний працівник, вчитель фізичного виховання.
ІV.ФУНКЦЮНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ШКОЛИ ЩОДО РОБОТИ ЦЕНТРУ
4.1 Директор зобов'язаний:
• Організувати виконання завдань, які покладені на Центр;
• Розробляти перспективні та річні плани роботи Центру, контролювати їх виконання;
• Здійснювати координаційну роботу Центру з діяльністю медичних, громадських, правових структур (районних, міських );
4.2.Заступник директорії з виховної роботи:
• Забезпечує організацію роботу психолого-валеологічного семінару для вчителів з реалізації проблеми культури здоров'я;
• Організовує роботу творчої групи вчителів за проблемою „Здоров'язберігаючі технології в навчанні та вихованні учнів";
• Забезпечує діагностику професійних і особистісних якостей вчителя;
• Забезпечує реалізацію системної комплексної роботи вчителів-предметників з розробки дидактичного матеріалу, наочних посібників, методичних розробок валеологічного спрямування.
4.3.Медичний працівник забезпечує:
• Медичну діагностику, вияв основних захворювань;
• Аналіз даної діагностики, розробка рекомендацій;
• Корекційна робота щодо збереження та укріплення здоров'я дітей;
• Контроль за санітарно-гігієнічним станом школи та якістю харчування.
4.4.Соціальний педагог:
• Профілактичні консультації учнів, вчителів, батьків;
• Індивідуальні консультації з учнями, вчителями, батьками.
4.5.Учитель фізичного виховання:
• Корекційну роботу з дітьми в підготовчій та основних групах;
• Позакласну та позашкільну роботу з фізичної культури та спорту;
• Проведення Днів здоров'я для учнів, батьків, вчителів школи.
4.6.Учителі біології :
• Допомагають вчителям в оволодінні здоров'язберігаючими методиками та у впровадженні їх у процес навчання та виховання учнів, сприяють мотивації у дітей та вчителів до здорового способу життя;
• Здійснюють постійний контроль за веденням „Паспорту здоров'я".
V.ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ
• Брати участь у виконанні планових завдань Центру;
• Освоювати нові методи педагогічного дослідження, підвищувати свій теоретичний та методичний рівень;
• Здійснювати консультативну допомогу вчителям з питань громадянського, національно-патріотичного, превентивного, валеологічного виховання дітей та учнівської молоді;
• Для здійснення своєї діяльності Центру надається право вносити пропозиції, створювати творчі групи вчителів, секції, відділення з метою оптимізації виконання планових робіт;
• За згодою директора залучати професорсько-викладацький склад, наукових співробітників, вчителів та інших працівників освіти до співпраці в науково-методичному забезпеченні навчально-виховного процесу та проведенні науково-експериментальних робіт;
• Відвідувати різні заклади освіти з мстою вивчення досвіду .надання практичної допомоги;
• Формувати творчі групи з числа вчителів для виконання науково-дослідних робіт;
• Створити науково-методичну раду при центрі для колегіального вирішення питань його діяльності.
Коментарi