Психологічна служба школи дбає про:

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
  • сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
  • раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
  • психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.

Супровід розглядається як процес, як цілісна діяльність практичного психолога, у межах якої можна виділити три тісно взаємопов’язані між собою компоненти:

1. Систематичне відcтеження психолого-педагогічного статусу дитини і динаміки її розвитку у процесі шкільного навчання. Тобто, з перших днів перебування в школі, збирається та накопичується інформація про динаміку розвитку і різні сторони психічного життя дитини, яка є необхідною для створення умов успішного навчання і особистісного розвитку кожного школяра. Для отримання і аналізу цієї інформації використовуємо методи педагогічної і психологічної діагностики.

2. Створення соціально – психологічних умов розвитку особистості учнів і їх успішного навчання. На основі даних діагностики, розробляються програми психологічного розвитку дитини, визначаються умови її успішного навчання.

3. Створення соціально-психологічних умов для надання допомоги дітям, які мають проблеми у психологічному розвитку і навчанні. Цей напрямок роботи орієнтований на школярів, у яких виявлені проблеми у засвоєнні матеріалу, соціально прийнятих нормах поведінки, у спілкуванні з дорослими і ровесниками, психічному самопочутті тощо.

Відповідно до цих компонентів процесу супроводу, робота здійснюється у таких напрямках:

/Files/images/пс.jpg

Центральним моментом роботи психолога, на який, як на основу, можуть бути нанизані усі інші види діяльності є психолого-педагогічний консиліум. Саме у змісті і формах організації консиліуму максимально реалізуються теоретичні основи парадигми супроводу. А саме:

  • Його учасники – це суб’єкти навчально-виховного процесу в школі (адміністрація, педагоги, психолог, медичний працівник), обмін інформацією між ними дозволяє одержати цілісну картину про шкільний статус учня.
  • У процесі рівноправного співробітництва на консиліумі розробляється загальна стратегія супроводу учнів в основних сферах їх шкільної життєдіяльності: навчанні, спілкуванні, інтелектуальному, моральному, фізичному розвитку.
  • Організація консиліуму і реалізація його рішень вимагає“підключення” практично усіх видів діяльності психолога.

Підготовка, проведення і реалізація рішень консиліуму є безперервним процесом, що складається з декількох головних етапів:

1. Постановка проблеми.

2. Уточнення проблеми.

3. Вирішення проблеми.

/Files/images/пс2.jpg

Фото про все розкаже

Кiлькiсть переглядiв: 610

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.