Музейна педагогіка як засіб громадянського виховання учнів.

Наше життя – подорожування, ідея – дороговказ…

Сьогодні педагоги шукають нових методів навчання учнів за єдино правильним принципом: навчання із захопленням, навчання із радістю пізнання, навчання з любов’ю до світу, до природи, до історії, до людей.

Музейна педагогіка – це засіб громадського виховання учнів, відновлення історичної пам’яті молодого покоління через діяльність шкільних музеїв з навчально – виховних центрів.

Завдання кожного музею – навчити учня самостійно розглядати явища цілісно та в динаміці. Показати всепроникливий принцип подібності в природі, житті, мисленні. Навчити шукати подібність, аналогію для нових досліджуваних явищ, поглиблюючи і змінюючи їх міру необхідності. Навчити учня використовувати всі доступні навички й уміння в процесі пізнання, показавши неминучість і необхідність автодидактики в процесі навчання.

Усі інноваційні методи філософії освіти є складниками музейної педагогіки.

Колектив учителів Майданецької ЗОШ І-ІІІ ступенів працює над проблемою музейної педагогіки. Ця робота розпочалася зі створення шкільного музею історії школи та народознавства. Учителі та учні школи зібрали чимало цікавих експонатів ( предмети побуту, одягу, документи, листи, фото тощо). Ця робота триває.

З метою виявлення дітей, які цікавляться історією, кожен клас отримав науково – дослідне завдання з краєзнавства. Цим ми зацікавили велику кількість учнів 6–11 класів. Учні-екскурсоводи на основі різних історичних джерел розкривають цікаву історію школи, села.

На цьому історичному тлі вони розповідають про побут, буденне життя населення різних соціально – професійних верств та прошарків, особливо виокремлюють талановитих жителів минулого, котрі є гордістю не лише нашого села.

Розпочалася робота над завданням музейної педагогіки – розвитком творчих здібностей учнів. Для більшої ефективності цієї роботи було створено раду музею, яку очолюють директор школи, заступник директора школи з виховної роботи, педагог – організатор, учителі історії та учні школи.

Вивчаючи різні джерела, дійшли думки, що музейна педагогіка – це інноваційна педагогічна технологія, яка базується на інтеграції суспільно – гуманітарних наук: історії, музеєзнавстві, мистецтвознавстві, природознавстві, культурознавстві, лінгвістиці, соціології, психології, філософії та сприяє розвиткові творчих здібностей учнів.

Музейна педагогіка – мережа, яка стримує бездуховність дитини, яка прагне через почуття « розворушити душу».

Докладніше див. у вкладеннях

Кiлькiсть переглядiв: 535

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.